Verzenden & retourneren

1. Afhalen

Woon je in de buurt van Avelgem? Dan kan je jouw bestelling op afspraak komen ophalen, elke donderdag tussen 16u en 18u.
Afhalen kan op dit adres: Doorniksesteenweg 75 bus 1.2, 8580 Avelgem

2. Verzenden
Ik doe mijn best uw bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen worden binnen de 2 werkdagen verstuurd. Helaas zal dit niet altijd lukken, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. In de bevestigingsmail dit u krijgt staat een indicatie van de levertijd. Mocht ik om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan breng ik u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte via e-mail.

Ik verzend momenteel enkel binnen België. De vermelde prijzen zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen:

  • € 6,40 voor levering naar een adres
  • € 5,00 voor levering naar een pakjesautomaat of afleverpunt 
  • Gratis voor bestellingen vanaf € 75,- 

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van Bpost. U kan de bestelling altijd volgen aan de hand van de trackingcode die u krijgt toegestuurd via e-mail. 

2.1 Levering thuis of op het werk

Ontvang je pakje op jouw opgegeven adres. Onze verzendpartner bpost zorgt tijdens werkdagen voor een levering tussen 8u en 20u.

2.2 In een afhaalpunt of postkantoor

Niet zeker dat je thuis bent overdag? Je kan je pakketje ook laten bezorgen in één van de postkantoren of afhaalpunten van Bpost.

Opgelet: je pakket blijft 15 kalenderdagen liggen in het gekozen postkantoor of afhaalpunt. Na 2 dagen stuurt bpost een herinnering via e-mail. Indien je het pakket binnen deze periode van 15 dagen vergeet af te halen, zal het teruggestuurd worden naar onze winkel.

2.3 In een pakjesautomaat

Je kan je bestelling laten leveren in één van de pakjeautomaten verspreid over België. Deze zijn meestal gelegen op drukke knooppunten, in stations en in winkelcentra.

Deze pakketautomaten zijn 24/7 toegankelijk. Zodra je bestelling in de bpost pakketautomaat van jouw keuze is aangekomen ontvang je een e-mail en een sms van bpost. Na ontvangst van deze e-mail heb je 5 dagen de tijd om je bestelling op te halen. Houd er dan rekening mee dat je hiervoor je bpack 24/7 gebruikersnummer (vermeld in de bevestigingsmail en op je gebruikerskaart) en je pincode (vermeld in de bevestigings-sms) nodig hebt. Als je het pakket niet ophaalt, wordt de bestelling na 5 dagen automatisch terug naar onze winkel gestuurd.

Let op sommige leveringen in een pakketautomaat van Bpost is enkel mogelijk indien je een Bpost account hebt. 

Je kan je voorkeuren van pakjesautomaat doorgeven tijdens je bestelling via e-mail.

3. Je levering volgen

Van zodra je pakket bij ons vertrekt, ontvang je een verzendbevestiging per mail. In die mail vind je een een Track & Trace code en een link waarmee je de exacte leveringsstatus van jouw pakket kan volgen.

Je kan je levering volgen met je toegestuurde Track & Trace code kan op deze website: http://track.bpost.be

4. Levering gemist

Als je hebt gekozen voor een levering aan huis of op het werk, dan moet je een ontvangstbewijs tekenen. Was je niet thuis? Dan laat de postbode een briefje achter in jouw brievenbus. Op dit briefje staan de 2 opties die je hebt om je pakket in ontvangst te nemen. Je kan je pakket gaan afhalen met het briefje in het dichtstbijzijnde postafhaalpunt. Het adres van dit afhaalpunt staat op het briefje.

Opgelet: je pakket blijft zo’n 15 kalenderdagen liggen in het postpunt. Indien je het in die periode vergeet af te halen, zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum.


5. Betaalmethodes
U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

  • overschrijving

Ik verwerk de bestellingen na ontvangst van het te betalen bedrag. Afhankelijk van uw bank duurt dit 3-4 dagen.


6. Retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling terug wilt sturen. Bijvoorbeeld omdat het product anders was dan verwacht of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen behouden. Daarom kan u altijd uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst terug sturen. 

U krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terugbetaald. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar Studio FrouFrou zijn voor eigen rekening. U kan zelf een verzendlabel aanmaken op de website van Bpost https://parcel.bpost.be/nl/parcel-detail of één vragen in het postkantoor. De kosten bedragen € 6,40. 

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via design@studiofroufrou.be. Na contact via e-mail, stuur ik een retourformulier door. Ik zal vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangen van uw retour terugstorten indien de retour in dezelfde staat zoals bij de bestelling.

Stuur je een product terug omdat deze beschadigd of verkeerd geleverd is? Dan vergoeden wij deze kosten achteraf.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te bekijken, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorrekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

7. Ruilen
Ruilen van producten is helaas niet mogelijk.